Ze dacht dat ze er wel vanaf was…
… Dat hele gedoe dat haar een burn-out in slingerde.

Wat blijkt?
Je blijft hetzelfde doen totdat je geconfronteerd wordt met waarom je dat nou eigenlijk doet.

Even vanaf het begin:
Ze besloot “iets” met die burn-out te willen doen. Op haar werkplek kwam dat “iets” niet van de grond. Dit was blijkbaar niet de vruchtbare bodem waar ze op door kon gaan.

Als ondernemer kwam ze bij mij:

‘Wen, ik weet dat ik bij jou moet zijn. Niet waarom.’
(Die neiging hebben mijn klanten. Ze willen bijdragen. En als ze merken dat er nog “iets” in de weg staat, komen ze bij mij)

En ze wil zó graag. Ze kan het ook.
Ik ben het met haar eens dat ze iets moois in handen heeft.
Iets dat los is van alle gebaande paden.
Of zal ik zeggen, de reguliere gezondheidszorg.
In haar zie ik iemand die de wachtlijsten kan verkorten.

En toch.
Het lukte niet.

Daardoor kwam ze zichzelf opnieuw tegen. Op exact dezelfde manier waarop haar burn-out is ontstaan. Hard werken. Veel oplossen voor haar klant (voorheen was dat veel taken overnemen van collega’s). Laten zien dat je wil, goed bent in je vak.
Niet sporten, gapend snel een verhaaltje voorlezen aan de kinderen ’s avonds.

“Ik vind het zo frustrerend en ik schaam mij zo dat ik in eenzelfde situatie ben beland als voor mijn burn-out. Terwijl ik dacht dit met mijn bedrijf te voorkomen.”

Ze dacht dat ze er wel vanaf was.
En wat blijkt?

Je blijft hetzelfde doen totdat je geconfronteerd wordt met jouw waarom. Nee niet die ?. Wel de waarom heb je gedrag overgenomen, waarom vertoon je gedrag?
Al bij ons tweede gesprek werd duidelijk dat een gezinslid in haar ouderlijk gezin al vroeg alle aandacht op zich vestigde door het toen nog niet zo bekende autisme. Waardoor zij onzichtbaar werd.

Om haar ouders niet nog meer pijn te doen.

Vanuit daar deed ze haar best om een zo goed mogelijke dochter, student, personeelslid en moeder te zijn. Gedrag dat je nooit gaat helpen in en met jouw bedrijf. Gedrag dat je zo in die burn-out laat lopen.
Geen enkele klant is er namelijk mee geholpen dat zij hun shit oplost. Het maakt haar de werknemer die ze nooit meer wilde zijn.

Weten waarom je doet wat je doet.
Waarom dat niet helpt
En het dan vervolgens anders kunnen doen.

Dát is het “iets” waarvoor mijn klanten bij mij komen.
Om dat samen uit de weg te ruimen.
Op te lossen. Aan te kijken.
Er voorgoed mee af te rekenen.

En dan ontstaat de magie:

Haar nieuwe pilot werd een mega succes.
Haar doelgroep zoveel meer helder.
Ze maakte een prachtige doorstart.
En ze weet nu: als ik hard dreig te werken, de hele dag scroll, mezelf vergelijk, dan stap ik in de: ik wil mijn ouders geen pijn doen.

Het dragen en uitdragen van je missie vraagt aan jou om eerst bezig te zijn met jezelf. Beter doe je dat met iemand die ervaren is in het delen van een doorleefde missie. Boek hier jouw matchcall.